reklama

Policajt: Ryba smrdí od hlavy

Pred pár dňami som išiel po Hodžovom námestí v Bratislave. Zastavili ma policajti. Podávajúc vodičský preukaz mu hovorím:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

„Nehnevajte sa, ale toto je tretí krát, čo ma za posledné 3 týždne zastavili policajti. Nikdy som ani len neprekročil rýchlosť. Neberte to ako moju drzosť, ale trochu ma to začína obťažovať. V zahraničí vás bežne nezastavia bez príčiny, tu sa mi to stalo teraz za krátke obdobie 3-krát. Lenže vodiči sa vám to boja povedať, lebo keď vás iba zdiaľky vidia, tak sa boja, či im svieti aj ľavé zadné svetlo..."

Pozreli na mňa dva páry prekvapených očí. Jeden z nich hovorí:

"Chápem vás. V zahraničí to možno je inak, ale u nás to je takto."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak tomu hovorím odpoveď. Skúsil som to teda znova:

"A často vidím policajtov stáť na miestach, kde vodič ide 60-kou, hoci tam je 50-ka, no je to úplne bezpečný úsek. Naproti tomu, kde sú rizikové miesta a kde sa dejú nehody ich zase nevidím. Nevyberajú si podľa vás mnohí policajti práve miesta, kde môžu skasírovať vodiča?"

Pozrel sa na mňa, potom na svojho kolegu a hovorí:

"Hej, niektorí sú takí, ale nie všetci."

A začali sme sa rozprávať. O policajtoch, o vodičoch, o ľuďoch, o nás. Zrazu tam stáli traja policajti a všetci sme sa rozprávali. O hocičom, ale vždy o verejných veciach. Boli otvorení. Stalo sa mi to po prvýkrát, čo boli policajti až tak v pohode. Neboli vôbec arogantní ani urazení, lebo ma chápali. Povedali, že väčšina policajtov je stále čestných, no sú tlačení do represívneho namiesto preventívneho správania. Ani im sa to nepáči. Keď som sa opýtal, čo s tým, odvetil:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A: Nič. My s tým nemôžeme robiť nič. My sme iba radoví policajti.

B: A kto je zato...?

A: ...ryba smrdí od hlavy.

Bol to pomerne dlhý rozhovor. Boli to normálni chalani. A mal som dokonca pocit, že aj správni. Asi po pol hodine mi vrátili doklady, ktoré jeden z nich držal celý čas v ruke. Dostali hlásenie a museli ísť na výjazd. Keď odchádzali, poďakovali sa a usmiali. Oni mi zaželali šťastnú cestu a ja im pokojnú službu. Príjemná, no bohužiaľ na slovenské pomery zriedkavá skúsenosť.

Ján Maloch

Ján Maloch

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

novinár Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu